Dead Island Riptide

Zon, een lekker briesje door je haar, strand onder je voeten. Met een drankje aan het water. Een barbecue met het lekkerste vlees. Het klinkt als een verdomd mooi dagje uit voor in de zomervakantie. En dat dachten wij ook. Helaas waren we één vervelende factor vergeten: de geïnfecteerde mensen die als zombies een grote dreiging wisten te vormen.

Natuurlijk spreken we niet over een echt uitje, maar een groots opgezet evenement rondom Dead Island Riptide. Wij waren aanwezig en niet alleen om de game te spelen. Die mogelijkheid was er uiteraard. Zo zagen we een heuse LAN waarin vier spelers tegelijk samen moesten werken om te overleven op het nieuwe, ondergelopen eiland. Jawel, net als in het vorige deel speel je op een tropisch eiland. Grote verandering is dat het eiland volgelopen is met zeewater en je tijdens het overleven rekening moet houden met diepe stukken waar het vol kan liggen met dode mensen. En je weet het: dode mensen blijven in dit soort games niet lang dood.

Met flink wat toffe wapens konden we de zombies te lijf in de game. Zo zagen we een pulse granade die door een goede frequentie te vinden flink wat hoofden van lichamen kon laten knallen. Of wat te denken van drie vlijmscherpe messen op je hand? Het lijkt een eerbetoon aan Wolverine te zijn, tot het moment dat je via een upgrade deze messen kan voorzien van een statische lading. Niets is zo leuk als een zombie wiens nek open gesneden mag worden terwijl zijn lichaam geëlektrocuteerd wordt. Zo kan je vakantie naar een tropisch eiland ineens toch nog leuk worden wanneer de apocalypse zijn plaats heeft gevonden.

Maar goed, verder met het event. Na het spelen was het de beurt om met een leger-buggy over een woest terrein te rijden om daarna plaatst te nemen op een quad. Los zand, blubber en hoge snelheden bleken opnieuw een perfecte combinatie. De uitgever zette alles op alles om ons te overtuigen van de apocalypse. Terwijl je met een hoge snelheid over het zand vloog, zag je hoe zombies langzaam hun weg door het losse zand probeerden te banen. Verderop zat een vrouwelijke, jonge zombie een been op te eten terwijl een andere steeds tegen een boom liep. Vaker dan eens kwam dan ook de ingeving om de quad bij te sturen voor een frontale aanval. Wij gamers weten natuurlijk wel hoe we met zombies om moeten gaan! Zand en journalisten vlogen in het rond. Maar nee, we hebben geen zombies overreden.

Hadden we dat maar wel gedaan. Later op de avond, tijdens een grootse barbecue, werden we in onze safe zone aangevallen door flink wat hersendode zombies! Gelukkig wist iets ze tegen te houden en waren we redelijk veilig. Sommige journalisten hebben echter niet zo’n geluk gehad: slachtoffers moesten gemaakt worden. De nood van de velen gaat voor de nood van de weinigen, zoals een wijs man ons ooit wist te leren. Later zag ik zombies lopen met harten, benen en afgekloven handen. Die journalisten zien we niet meer terug…

De uitgever heeft alles op alles gezet om een toffe dag te organiseren en een mooie introductie te geven in dat wat Dead Island Riptide ons gaat brengen. Een geslaagde dag welke afgesloten werd met een vuurwerkshow. Of de game net zo tof gaat worden als deze ervaring? Dat lees je binnenkort op GameParty in onze uitgebreide review.

Originele post


Leave a Reply